Konec novembra smo se udeležili Humanitasove 9. nacionalne konference globalnega učenja, ki je bila posvečena učenju za mir. Ker se v projektu Glasovi podeželja tudi sami ukvarjamo z razvojem metod globalnega učenja, smo menili, da bodo predstavljeni pristopi zanimivi tudi za nas.
Na Humanitasu poudarjajo, da z učenjem in vzgojo za mir pri mladih lahko spodbujamo razvoj univerzalnih vrednot, na katerih temelji kultura miru, kot so: solidarnost, pravičnost, odgovornost, nenasilje, sprejemanje raznolikosti in enakosti ter enakopravnosti vseh ljudi. Poleg tega pri mladih krepimo veščine nenasilne komunikacije, kritičnega mišljenja o različnih oblikah nasilja in strukturah moči, dialoga in mirnega reševanja sporov ter jih podpremo pri sodelovanju za oblikovanje skupne prihodnosti, ki si jo želimo za nas in za bodoče generacije.
V našem projektu Glasovi podeželja je osrednja tema varstvo tal v povezavi s podnebno krizo in z enakostjo spolov. Spodbuditi želimo zanimanje mladine (zlasti podeželske) za delovanje na tem področju. Vendar pa je stičnih točk veliko več, kot se zdi na prvi pogled. Za večino globalnega učenja – ne glede na konkretno temo – je značilno prizadevanje za večjo osveščenost in boljše razumevanje mladih, ter za njihovo večjo aktivnost. Na konferenci smo spoznali metode dela z mladimi, ki jih lahko uspešno uporabljamo ne glede na tematiko. S tega vidika je bilo zelo zanimivo je predavanje in delavnica finske gostje dr. Mari-Anne Okkolin, pa tudi druženje z učiteljicami in učitelji globalnega učenja.
Dobili smo veliko »miselnega gradiva«, kako bomo šolske ekovrtove ter varstvo tal čim bolj uspešno povezovali z organizacijami in učiteljicami/učitelji, ki se posvečajo globalnemu učenju.