Home   O projektu

O projektu

Trajanje projekta: 2024 – 2027

Mlade pogosto označujemo za “voditelje jutrišnjega dne”. Vendar pa ta rek nadomešča vse večji poudarek na vlogi skupnosti mladih kot kritičnih spodbujevalcev sprememb – “voditeljev današnjega časa”, ki že v sedanjosti prispevajo k trajnostnemu razvoju svojih skupnosti in območij.

Ali imajo vsi mladi enake možnosti za dostop do vsega znanja in za njegovo mobilizacijo?

Odgovor je NE.

Več nacionalnih in evropskih študij in raziskav kaže, da je koncentracija projektov globalnega državljanstva in razvoja v urbanih območjih večja. To ne pomeni, da ni prizadevanj, da bi enako dosegli vse mlade, ampak da je pred nami še dolga pot.

Pomen krepitve glasov mladih, zlasti na podeželju, postane še večji izziv, če pomislimo na pomembnost vprašanja družbene povezanosti, ki jo lahko okrepimo z aktivnim in kritičnim državljanstvom.

Danes se zavedamo, da je vloga mladih pri reševanju glavnih globalnih izzivov, s katerimi se soočamo, nepogrešljiva. In eden izmed najmanj izpostavljenih je degradacija tal.

Ocenjuje se, da je približno 95 % naše hrane neposredno ali posredno pridelane v tleh, ki so dom za več kot 25 % biotske raznovrstnosti planeta in so največji kopenski rezervoar ogljika na planetu. Vendar pa je 40 % tal na planetu degradiranih – Toda regeneracija tal je še vedno mogoča!

S projektom Glasovi podeželja (Rural Voices 2030) bomo analizirali pomen tal kot neobnovljivega vira in medsebojne povezave med tem virom in ključnimi temami globalnega državljanstva, da bi razširili vlogo mladih pri spodbujanju trajnostnega razvoja.

CILJI PROJEKTA

Okrepiti želimo zanimanje mladih na podeželju v 14 evropskih državah in podpreti ukrepe glede globalne soodvisnosti in trajnostnega razvoja, tako lokalno kot globalno.

S prebujanjem zanimanja mladih za trajnostni razvoj želimo prispevati k boljši vključenosti globalnega državljanstva in razvojnega izobraževanja v ruralnih okoljih, ter tako zagotoviti, da “nihče ne bo spregledan”.

DEJAVNOSTI

Spodbujali bomo vrsto inovativnih dejavnosti v skladu z načeli in vrednotami globalnega državljanstva in razvojnega izobraževanja (EDCG*). S participativnim pristopom akcija ne bo zgolj ozaveščala mladih in drugih akterjev razvoja, temveč bo tudi spodbujala kritično razumevanje soodvisnosti, kot tudi naše vloge in odgovornosti pri spodbujanju pravičnega, trajnostnega in dostojnega sveta.

Osredotočili se bomo na pobude neformalnega izobraževanja in naše dejavnosti zasnovali na procesu: razišči – analiziraj – preizkusi – oceni – prilagodi – pomnoži.

Začeli bomo s popisom glavnih akterjev v globalnem razvoju na nacionalni ravni, da bi okrepili naša partnerstva in tako prepoznali dobre prakse, ki se že razvijajo. S krepitvijo zmogljivosti bomo krepili znanje o EDCG in Agendi 2030 ter spodbujali ustvarjanje prostorov in dejavnosti, ki krepijo mobilizacijo mladih na področju globalnega razvoja. V projektu razvijamo metode in dejavnosti, ki so posebej prilagojene zahtevam in potrebam mladih in organizacij na podeželju. Dejavnosti na primer vključujejo:

  • delavnice, dogodke, spletne tečaje,
  • večplastne in interaktivne izobraževalne dejavnosti, npr. uporabo izobraževalnih instalacij za priložnostno učenje,
  • mobilne razstave, ki spremljajo javne dejavnosti na podeželju,
  • razprave z več deležniki za razširjanje projektnega pristopa,
  • kampanjo na družabnih medijih,
  • delavnice usposabljanja trenerjev za multiplikatorje,
  • razprave z lokalnimi in političnimi odločevalci.

NAŠ VPLIV

Mladi na podeželju so redko vključeni v projekte izobraževanja o globalnem državljanstvu (GCE), saj so ti ponavadi bolj osredotočeni na mesta. Po drugi strani pa se podeželska območja soočajo s številnimi izzivi, zlasti v smislu podnebnih sprememb, zmanjševanja kakovosti tal in njihovega obsega, generacijske obnove, ohranjanja krajine in enakih možnosti.

Z Glasovi podeželja se bomo v partnerstvu ter prek načel in praks EDCG ne samo namenoma odzvali na to vrzel v dostopu do EDCG na podeželju, temveč zagotovili, da bomo 21 milijonov mladih na evropskih podeželskih območjih ozaveščali o medsebojnih povezavah med tlemi, globalnim razvojem in enakostjo. 250.000 mladih pa bomo neposredno vključili v akcije za pravičnejši, bolj dostojanstven in trajnosten svet.

*EDCG – »Global Citizenship and Development Education«

Partner in sodelavci v Sloveniji:

DŠEV – Društvo Šolski ekovrtovi

Vodja projekta: dr. Anamarija Slabe

Strokovna sodelavka in komunikacija: Tjaša Vičič

Mednarodni partnerji

HBAID – Hungarian Baptist Aid, Madžarska (koordinator)

Südwind, Avstrija

OEC – Fundacija Center za odprto izobraževanje, Bolgarija

HNYC – Grški nacionalni mladinski svet, Grčija

Občina Foligno, Italija

Punto.Sud, Italija

SFYN – Stichting Slow Food Youth Network, Nizozemska

BRF – Fundacija Kupujte odgovorno, Poljska

IMVF – Inštitut Marquis of Vale Flor, Portugalska

FAMSI – Sklad združenja andaluzijskih občin za mednarodno solidarnost, Španija

SYND – Strateška mladinska mreža za razvoj, Gana

Partnerji projekta v Budimpešti, april 2024

Sofinanciranje

Projekt Glasovi podeželja – Rural Voices 2030 sofinancira Program Evropske unije za razvojno izobraževanje in odnose z javnostmi (DEAR). DŠEV je izključno odgovoren za vsebino; tu predstavljena stališča ne odražajo stališč sofinancerja.

Projekt pokriva 5 globalnih ciljev trajnostnega razvoja:

 
sl_SISL