Home   Blog   Pomen semen v izobraževanju za trajnostni razvoj

Pomen semen v izobraževanju za trajnostni razvoj

Pomladni seminar ŠEV je 𝐝𝐫. 𝐀𝐧𝐚𝐦𝐚𝐫𝐢𝐣𝐚 𝐒𝐥𝐚𝐛𝐞 začela z opozorilom, da je “𝐨𝐡𝐫𝐚𝐧𝐢𝐭𝐞𝐯 𝐠𝐞𝐧𝐞𝐭𝐬𝐤𝐞 𝐫𝐚𝐳𝐧𝐨𝐥𝐢𝐤𝐨𝐬𝐭𝐢 𝐯 𝐤𝐦𝐞𝐭𝐢𝐣𝐬𝐭𝐯𝐮” izpostavljena kot podcilj za »odpravo lakote«, kot se glasi 2. globalni cilj trajnostnega razvoja. Čeprav v Sloveniji ne čutimo pomanjkanja hrane, pa se 𝐧𝐚𝐬̌𝐚 𝐬𝐚𝐦𝐨𝐨𝐬𝐤𝐫𝐛𝐧𝐨𝐬𝐭 z njo vztrajno 𝐳𝐦𝐚𝐧𝐣𝐬̌𝐮𝐣𝐞 zlasti pri 𝐳𝐞𝐥𝐞𝐧𝐣𝐚𝐯𝐢 𝐢𝐧 𝐬𝐚𝐝𝐣𝐮. Z zmanjšano pestrostjo sort se zmanjšuje tudi odpornost pridelovanja hrane na različne in vse pogostejše krize. Zato je zavedanje o tem in znanja o osnovah ohranjanja semen nujno predajati otrokom in mladim, od vrtca pa do srednje šole.

Permakulturna učiteljica 𝐉𝐨𝐳̌𝐢𝐜𝐚 𝐅𝐚𝐛𝐣𝐚𝐧 je predstavila znanja in praktične vidike 𝐩𝐫𝐢𝐝𝐞𝐥𝐨𝐯𝐚𝐧𝐣𝐚 𝐬𝐞𝐦𝐞𝐧 𝐢𝐧 𝐨𝐡𝐫𝐚𝐧𝐣𝐚𝐧𝐣𝐚 𝐬𝐨𝐫𝐭. Vse to udejanja tudi v praksi, na 𝐬𝐤𝐮𝐩𝐧𝐨𝐬𝐭𝐧𝐞𝐦 𝐯𝐫𝐭𝐮 𝐯 𝐃𝐨𝐛𝐫𝐞𝐩𝐨𝐥𝐣𝐮, ki ga je zasnovala na pobudo sokrajanov. Spoznali smo, da je za kakovostno seme potrebno veliko znanja in pozornosti, saj moramo upoštevati celo vrsto dejavnikov.

𝐒𝐚𝐬̌𝐚 𝐕𝐢𝐝𝐦𝐚𝐫 𝐢𝐧 𝐀𝐧𝐚 𝐊𝐨𝐬𝐢𝐜̌ iz Goriška knjižnica Franceta Bevka sta nas navdušili z opisom začetkov in sedanjega delovanja goriške knjižnice semen. V njej si vsak član knjižnice lahko izposodi semena ter jih po uspešni pridelavi (semenitvi) tudi »vrne«. Razvili so aplikacijo, ki omogoča zelo enostavno in samostojno izposojanje in vračanje semen, ob tem pa s pomočjo strokovnjakov skrbijo tudi za izobraževanje. Goriška knjižnica je za inovativne pristope v svoji semenski knjižnici prejela že več mednarodnih priznanj. Predstavili so nam tudi slovensko mrežo knjižnic semen. Odlična novica za udeležence – mentorje šolskih in vrtčevskih ekovrtov, ki imajo na številnih lokacijah možnost za sodelovanje z njimi!

 

sl_SISL