Home   “EAThink”   O projektu

O projektu

“EAThink2015 – Globalno učenje za spremembe v EYD2015 in onkraj: Evropsko angažiranje mladih od šolskih vrtov do trajnostnih prehranskih sistemov”

EAThink2015 logotip manjsi

Inštitut za trajnostni razvoj je v letih 2015-2017 sodeloval v triletnem mednarodnem projektu »EAThink2015 – Jej lokalno, misli globalno!« v partnerstvu 12 evropskih in 2 afriških držav.

Glavni namen projekta je;

  • evropski mladini in učiteljem pomagati, da se laže soočijo z odgovornostjo, ki jo imajo kot državljani v globalni družbi, in
  • vključiti globalno učenje v šolski kurikulum.

Izobraževanje in pedagogi naj prevzamejo glavno vlogo pri tem, da mladim omogočijo razvijanje kritičnega mišljenja, ki ga potrebujejo kot državljani sodobne globalne družbe.

V projektnih dejavnostih v Sloveniji je sodelovalo dobrih 4700 učencev iz 137 osnovnih in srednjih šol ter drugih vzgojno-izobraževalnih zavodov iz cele države in več kot 300 učiteljev.

Nacionalna kontaktna oseba: dr. Anamarija Slabe, Inštitut za trajnostni razvoj
Izobraževalni tutor: Lidija Turk, Inštitut za trajnostni razvoj

Projekt je sofinanciran s strani Evropske Unije (DCI-NSAED/2014/349033).

Več o projektu EAThink2015 najdete na slovenski strani projekta.

 Izvedene dejavnosti

A1.1 – Spletna objava globalnih učnih enot (jesen 2015)

Skupaj z učitelji smo razvili 10 globalnih učnih enot. Z njihovo pomočjo učitelji lahko vključujejo v pouk globalne vsebine s področja pridelave in porabe hrane, alternativnih prehranskih sistemov in pravice do hrane. Teme oziroma naslovi so:

Prevedli pa smo tudi štiri enote iz partnerskih držav, in sicer:

Vse učne enote s prilogami so dostopne na spletni strani: http://eathink2015.org/sl/category/lus/

1.2A1.2 – Mednarodna delavnica za učitelje (oktober 2015)

Oktobra 2015 je na prizorišču Expo v Milanu potekala mednarodna delavnica projekta EAThink2015 za učitelje. Delavnice se je udeležilo tudi 5 učiteljev iz Slovenije, ki so pomagali pri razvoju globalnih učnih enot. Namen delavnice je bil okrepiti znanja učiteljev o globalnem učenju in trajnostnem kmetijstvu in izmenjati že pridobljena znanja. Expo2015 pa je bil tudi lepa priložnost za učitelje, da najdejo zamisli, kako razviti dejavnosti globalnega učenja s področja pridelave in potrošnje hrane ter trajnostnega kmetijstva.

1.3A1.3 – Tutorstvo za učitelje (od 2015 do 2017, ves čas trajanja projekta)

V projekt vključenim učiteljem smo nudili izobraževanja in mentorstvo. V času projekta smo organizirali 18 regijskih vrtnarskih delavnic, ki so se jih udeležili mentorji šolskih ekovrtov in 6 tutorskih/izobraževalnih seminarjev. Tekom projekta smo nudili mentorsko pomoč kar 147 učiteljem.

??????????A1.4 – Obiski ekoloških kmetij (pomlad, jesen 2016)

Šole so svoje učence peljale na bližnje ekološke kmetije ali skupnostne vrtove. Dvajsetim šolam smo omogočili 21 obiskov lokalnih ekoloških kmetij.

Obiskane ekološke kmetije/skupnostne vrtove najdete na zemljevidu.

 

1.5A1.5  – Študijska izmenjava učiteljev v Burkini Faso (november 2016)

Dve učiteljici iz Slovenije sta novembra 2016 odšli na izmenjavo v zahodnoafriško državo Burkino Faso in se pridružili 16 učiteljem iz Madžarske, Avstrije, Baskije in Italije. Na obisku so spoznali učitelje iz Burkine Faso, razmere v šolstvu in nevladne organizacije, ki delujejo na področju samopreskrbnosti s hrano in globalnega učenja. Preberite blog slovenske udeleženke (v treh delih). Del 1, del 2 in del 3.

samo NASLOVNICA za internetA1.6  –  Izbor globalnih učnih enot in njihovo razširjanje po evropskih šolah (Priročnik globalnega učenja, oktober 2017)

Pripravili smo Priročnik globalnega učenja za učitelje z naslovom »Jej lokalno, misli globalno!«, ki vsebuje izbor izobraževalnih orodij in učnih enot, ki smo jih razvili v projektu. V priročniku je zbranih 10 učnih enot, ki smo jih razvili na Inštitutu za trajnostni razvoj s pomočjo nekaterih učiteljev, ter 4 enote naših partnerskih organizacij, ki so dopolnile nabor tem. V angleščino smo prevedli tudi nekatere slovenske enote, po izboru naših partnerjev, ki so jih nato prevedli v svoje jezike. Izbrane enote s prilogami so objavljene na spletni strani projekta.

Na voljo je tudi tiskana verzija Priročnika globalnega učenja za učitelje, ki so ga brezplačno prejeli vsi učitelji na zaključnem seminarju projekta Eathink2015. Elektronsko verzijo Priročnika pa lahko dobite TUKAJ.

A2.1 – Evropski fotonatečaj (pomlad 2015)

Prva dejavnost za učence in dijake je bila mednarodni fotografski natečaj. Foto zgodbe na temo prehrane in alternativnih prehranskih sistemov so poslali učenci zadnjih triad osnovnih šol in srednješolci. Prejeli smo 21 foto zgodb, zmagali so učenci OŠ Anice Černejeve Makole. Sodelujoči učenci zmagovalne šole smo za nagrado peljali na Expo 2015 v Milano.

2.1a2.1b2.1c

2.2b OCA2.2 – Osnovanje in prikazovanje razstave »Hrana v oblaku« (od jeseni 2016 do jeseni 2017)

Zasnovali smo interaktivno razstavo »Hrana v oblaku: Jej lokalno, misli globalno!«, ki je doživela svojo otvoritev na 47. sejmu Narava-zdravje (november 2016), spremenila pa se je tudi v potujočo razstavo po šolah (Srednja gozdarska in lesarska šola Postojna, OŠ Dragotina Ketteja in OŠ Antona Žnideršiča iz Ilirske Bistrice ter OŠ Rudolfa Ukoviča Podgrad), se oglasila še v Okoljskem centru v Ljubljani (konec maja 2017), kjer smo izvedli 12 vodenih ogledov in končala svojo turnejo na 16. Ekoprazniku v Ljubljani (9. septembra 2017). Razstava je namenjena šolarjem in dijakom, prikazuje pa zanimivo »lokalno-globalno« zgodbo o hrani – dobrini, ki jo smatramo za samoumevno. Predstavili smo povezanost hrane z izbranimi ključnimi pojmi: kmetje, tla, voda, semena, biotska raznovrstnost, pesticidi, zavržena hrana, embalaža, transport in pravična trgovina/kakav. Vodeno razstavo si je ogledalo kar 1707 učencev.

2.3A2.3 –  Obisk razstave Hrana v oblaku na dogodku Expo 2015 v Milanu (oktober 2015)

Petim učencem (OŠ Anice Černejeve Makole) zmagovalne fotozgodbe našega foto natečaja smo omogočili ogled razstave »Hrana v oblaku« na Expu 2015, ostalega prizorišča Expo 2015 in mesta Milano.

 

2.4aA2.4 –  Delavnica za priseljence in mlade prostovoljce (marec 2016)

Na 3-dnevni delavnici za sovoditelje delavnic globalnega učenja smo izobrazili 21 prostovoljcev. Nekateri od njih so kasneje kot sovoditelji pomagali trenerjem globalnega učenja pri izvedbi delavnic in učiteljem pri izvedbi učnih aktivnosti v okviru projekta EAThink2015.

2.5 BIC LjA2.5 – Delavnice globalnega učenja na šolah (pomlad 2016, jesen 2016)

V sodelovanju z društvom Humanitas in prostovoljci smo izvedli 62 delavnic globalnega učenja na 29 osnovnih in srednjih šolah. V delavnicah smo predstavili teme globalnega učenja kar 1115 učencem. Udeleženci so nam poslali svoje vtise za blog na spletni strani EAthink2015.

 

2.6 Eathink1A2.6 – Razvoj aplikacij-igric na temo trajnostnega kmetijstva (jesen 2015)

Italijanska partnerska organizacija v projektu EAThink2015 je razvila dve interaktivni igrici za najmlajše. Igrici sta na voljo kot aplikaciji za pametne teleone ali osebni računalnik. Otrokom pomagata bolje razumeti različne mehanizme pridelave hrane in oskrbe z njo, ter jim pokazati pot do zdrave, trajnostne in pravične porabe hrane.

 

 

2.6 SasaAplikaciji Sašina/Saševa pita in Igro EAThink si lahko naložite tukaj.

 

 

A3.1 – Izmenjava med šolami s pomočjo spletne strani EAThink2015

Spletna stran projekta je zasnovana kot mednarodna interaktivna platforma, s povezavami do družbenih omrežij, aplikacij, učnih enot in blogov. Na spletni strani je objavljenih tudi prek 240 zanimivih slovenskih blogov, v katerih učenci (in učitelji) opisujejo svoje sodelovanje v različnih aktivnostih projekta.

3.4 GCCA3.4 – Delavnice državljanskega novinarstva (jesen 2016)

V sodelovanju z zavodom Državljan D je bilo na desetih šolah v delavnice državljanskega novinarstva vključenih 155 učencev. Cilj delavnic je bil seznaniti učence z delovanjem množičnih medijev in spletnih orodij (družabna omrežja, blogi ipd.) in kako razviti kritično mišljenje do vsebin, objavljenih v teh medijih. Učenci so nam poslali prispevke, ki smo jih objavili na blogu. Delavnice je izvajal Domen Savič.

3.5a STSA3.5a – Dogodki in pobude šol na lokalni ravni (pomlad 2016, pomlad 2017)

Šolam smo sofinancirali izvedbo dogodka »Jej lokalno, misli globalno« za lokalno skupnost, ki so si ga zamislili učenci in učitelji,  in jim po želji organizirali tudi predavanje permakulturne strokovnjakinje in izobraževalne tutorke. Dogodki so promovirali tudi spremembe v prehrani, kar je šlo z roko v roki z razstavo »Hrana v oblaku«, ki je spremljala nekatere od teh dogodkov. Skupaj je bilo izvedenih deset dogodkov, v katerih je sodelovalo 1350 učencev!

3.5b GCCA3.5b – Delavnice Šolski ekovrtovi (od pomladi 2016 do pomladi 2017)

Te delavnice so nudile pomoč učiteljem pri vzpostavljanju ali nadgradnji šolskih ekovrtov. Organizirali smo 18 regijskih vrtnarskih delavnic.  S pomočjo 159 učiteljev in njihovih učencev je bilo vzpostavljenih ali nadgrajenih kar 91 šolskih ekovrtov.

 

3.6A3.6 – Evropski video natečaj “Jej lokalno, misli globalno!” (pomlad 2017)

Učenci in dijaki so lahko svojo ustvarjalnost pokazali na video natečaju za  družbeno odgovoren oglas na temo odgovorne potrošnje, trajnostnih prehranskih sistemov in pravice do zdrave hrane z vidika samopreskrbe s hrano. Prejeli smo 21 videov iz 20 šol. Zmagovalni video z naslovom DOVOLJ! sta posnela dijaka Gimnazije Ilirska Bistrica. To je družbeno angažiran rap s kritičnim sporočilom in jasno izraženo poanto. Za nagrado smo video posneli s profesionalno produkcijsko hišo (Digital studio), dijakoma pa se je pridružil še posebni gost Klemen Klemen. Zmagovalni video z naslovom PREHRANSKO SVARILO! se je odlično znašel tudi na mednarodnem natečaju, kjer je zasedel odlično tretje mesto.

4.2 aA4.2 – Nacionalni zaključni seminar EAThink2015 za učitelje (oktober 2017)

24. oktobra smo v Kristalni palači v Ljubljani izvedli zaključni seminar projekta. Udeležilo se ga je 88 učiteljev in ravnateljev iz različnih šol in zavodov, ki so sodelovali v projektu EAThink2015. Na seminarju smo poudarili dosežke projekta in razdelili Priročnik globalnega učenja za učitelje.

 

4.3A4.3 – Mednarodni seminar za učitelje na Dunaju (september 2017)

Na Dunaju je 18. in 19. septembra potekal seminar o globalnem izobraževanju za učitelje, s 4 predstavnicami iz Slovenije. Sodelovali smo tudi na delavnicah na temo globalnega učenja ter obiskali primere dobrih praks.

 

 

4.4A4.4 – Mednarodna konferenca v  Milanu (november 2017)

Povzdignite svoj glas, globalni državljani!« je bil naziv mednarodnega posveta, ki je potekal od 8. do 10. novembra 2017 v Milanu (Italija). Slovenijo sta na konferenci zastopali predstavnica Zavoda RS za šolstvo dr. Natalija Komljanc in nacionalna koordinatorka projekta v Sloveniji dr. Anamarija Slabe, ki sta opisali razmere na področju globalnega učenja pri nas in delili svoje primere dobre prakse. Konferenca je bila navdih za nadaljnjo promocijo vključevanja globalnega učenja in šolskih ekovrtov v kurikulum osnovnih in srednjih šol.

 Arhiv dejavnosti

VABILO ZA OŠ IN SŠ:

Sodelovanje v dejavnostih evropskega projekta

»EAThink2015 – jej lokalno, misli globalno!«

Inštitut za trajnostni razvoj osnovne in srednje šole vabi k vključitvi v dejavnosti evropskega projekta “EAThink2015”, v katerem partnerji povezujemo globalno učenje in šolske ekovrtove. Vendar pa lahko sodelujete vse šole, ne glede na to, ali šolski ekovrt imate ali ne!

Ponujamo vam strokovno in finančno pomoč pri izvajanju obiskov ekoloških kmetij, pri vzpostavljanju ali nadgradnji šolskega ekovrta, na vaše povabilo pa bomo pri vas izvedli tudi delavnico globalnega učenja.

Več o dejavnostih in o pogojih sodelovanja preberite v nadaljevanju.

Priporočamo, da pohitite s prijavami, saj je število mest za posamezne dejavnosti omejeno. Med prispelimi prijavami bomo potrdili tiste, ki bodo (v skladu z namenom posameznih dejavnosti) čim bolje ustrezale ciljem projekta.

Več o projektu “EAThink2015 – jej lokalno, misli globalno” si lahko preberete tukaj.

Vsebine projekta želimo predstaviti v čim več osnovnih in srednjih šolah ter mlade spodbuditi h kritičnemu razmišljanju o razvojnih vprašanjih in aktivnem (so)delovanju na tem področju. Omogočimo našim otrokom in mladim možnost, da spoznajo svet takšen, kot v resnici je!

DEJAVNOSTI V KOLEDARSKIH LETIH 2016 in 2017, V KATERE SE LAHKO VKLJUČITE (za več informacij kliknite na želeno dejavnost):

1. Delavnice globalnega učenja na šoli (zaključeno)

2. Učne dejavnosti po predlogu šol: obisk lokalne ekološke kmetije, ipd. (zaključeno)

3. Dogodki in pobude šol na lokalni ravni (zaključeno)

4. Šolski ekovrtovi (zaključeno)

5. Delavnice državljanskega novinarstva (zaključeno)

6. Razstava “Hrana v oblaku” (zaključeno)

7. Video natečaj (zaključeno)

SPLOŠNI POGOJI SODELOVANJA NA KRATKO:

  • izpolnjena prijavnica za izbrano dejavnost (ista šola se lahko prijavi tudi za več dejavnosti);
  • začetek dejavnosti po potrditvi o izboru in sklenitvi dogovora z ITR;
  • učiteljica/učitelj mentor s kratkim vprašalnikom pri učencih preveri uspeh izobraževanja pred in po izvedeni dejavnosti, ter pripravi kratko poročilo o izvedenem projektu.

Več informacij najdete v prijavnicah za posamezne dejavnosti.

Merilo za izbor prijavljenih šol bo čas prispetja prijave ter skladnost predloga s cilji projekta EAThink2015, kot so zapisani v predstavitvi projekta na 1. strani tega vabila oziroma na spletnem portalu projekta “EAThink2015 – misli globalno, jej lokalno” (predlogov, ki ne bodo imeli ustrezne povezave z globalnim učenjem, ne bomo mogli sprejeti).

GLOBALNE UČNE ENOTE

Učiteljice in učitelje vabimo, da si ogledajo in si pri pouku pomagajo s kako od 10 učnih enot v slovenskem jeziku, ki smo jih v okviru projekta razvili na ITR. Z njimi želimo pomagati učiteljicam/učiteljem različnih predmetov, da bi vsebine globalnega učenja laže prenesli v pouk. Večina naših učnih enot vsebuje tudi učno rabo šolskega ekovrta.

TEME globalnih učnih enot v slovenskem jeziku so:

  1. Tla – najpomembnejše “orodje” v kmetijstvu
  2. “Tudi rastline se morajo nahraniti!”
  3. Semena – osnovni pojmi in trgovina s semeni
  4. Semena upanja – raznovrstnost avtohtonih semen
  5. Biotska raznovrstnost je naše življenje
  6. Globalni trg s hrano in živili
  7. Prehranjevanje
  8. Odpadna in zavržena hrana
  9. Embalaža – problematika, zmanjševanje, recikliranje in ponovna uporaba
  10. Voda

Učne enote so objavljene na spletni strani projekta (TUKAJ) in na voljo za pretakanje na vaše računalnike. K uporabi učnih enot povabite tudi vaše kolege, saj se povezujejo z različnimi predmeti!

Če boste sodelovali v našem projektu, si boste z globalnimi učnimi enotami lahko pomagali tudi pri izvajanju v nadaljevanju predstavljenih dejavnostih projekta.

in še »bonus«: SPLETNI APLIKACIJI – IGRI ZA GLOBALNO UČENJE!

V okviru projekta smo pripravili tudi dve igri za globalno učenje. Igri sta tudi v slovenskem jeziku, na voljo kot aplikaciji za pametne telefone in tudi za osebne računalnike. Obe igri sta brezplačno na voljo v spletni trgovini google play in na portalu projekta EAThink2015.

NA KRATKO O GLOBALNEM IZOBRAŽEVANJU:

Globalno učenje je vseživljenjski izobraževalni proces (Svet med vrsticami, 2012), ki:

  • pomaga razumeti povezave med našim življenjem in življenjem ljudi po svetu
  • poglablja razumevanje ekonomskih, družbenih, političnih, okoljskih in kulturnih tokov, ki vplivajo na življenja ljudi in drugih bitij
  • razvija veščine, podpira vrednote in odnose, ki omogočajo posameznikom in skupnostim, da aktivno prispevajo k razreševanju lokalnih in globalnih izzivov
  • je usmerjen v sprejemanje odgovornosti za soustvarjanje sveta, v katerem imajo vsi priložnost živeti dostojno življenje v skladu z njihovimi potrebami

“Globalno izobraževanje ljudem odpre oči in um za dojemanje stvarnosti tega sveta in jih spodbuja za delovanje, ki vodi k svetu večje pravičnosti, enakosti in človekovih pravic za vse.”

(Maastrichtska deklaracija o globalnem izobraževanju, COE 2002:2)

Izkoristite priložnost za učenje in širitev obzorij. Veselimo se vaših prijav in prihajajočih skupnih delovnih korakov!

DODATNE INFORMACIJE:

Za vsa vprašanja v zvezi s sodelovanjem smo vam na voljo prek e-pošte (info@itr.si) ali telefona (0590 71 333, 01 4397 460 in 051 368 890).

Vabimo vas, da dogajanje v projektu spremljate tudi na spletni strani projekta in na Facebook profilu programa Šolski ekovrtovi.

 Spletni igri

Spletni aplikaciji – igri za GLOBALNO učenje

V okviru projekta EAThink2015 smo pripravili dve igri za GLOBALNO učenje.

Igrica Saševa / Sašina pita je namenjena otrokom prve in druge triade.

Saseva-pita

Z igro EAThink pa se bodo zabavali in izobraževali učenci in dijaki, morda tudi odrasli!

Eathink

Igri sta v slovenskem jeziku.

Na voljo sta v App store in Google play kot brezplačni aplikaciji za pametne telefone in tudi za osebne računalnike, prenesete pa ju lahko tukaj.

Več informacij lahko izveste na portalu projekta EAThink2015.

Prenesite igri in veliko uspehov v interaktivnih ter poučnih trenutkih!

 
sl_SISL